Living the dream. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlieke Snijder - WaarBenJij.nu Living the dream. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlieke Snijder - WaarBenJij.nu

Living the dream.

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg Marlieke

14 Februari 2015 | Australië, Cairns

30 uur later, 3 tijdzones verder en met 9 uur verschil ben ik veilig in Cairns aangekomen! De reis was geeneens heel vervelend, al was de tropische storm boven indonesie in het vliegtuig wat minder. Maar ach, ik had geen dikke stinkende mensen naast me zitten dus dat was al een hele opluchting ;)

En dan zou je denken dat ik hier nu lekker met een cocktailtje van de zon zit te genieten. Nou niets is minder waar, het is namelijk regenseizoen. Voor jullie beeldvorming, mijn haar is al 3 dagen nat. Top weertje dus ;). De temperatuur ligt zo tussen de 25 en 30 dus dat is goed te doen.

Nadat ik aan was gekomen in cairns ben ik meteen naar mijn hostel gegaan. Echt een ontzettend leuke fijne plek, het is daar in ieder geval goed vertoeven. De eerste dag meteen lekker Cairns is geweest met wat mensen die ik had ontmoet en de stad een beetje bekeken. Ook boekte ik mijn eerste tripje naar THE GREAT BARRIER REEF! Daar was ik op vrijdag. Toen we weggingen was het echt bizar slecht weer dus met twee 'wordt-niet-zeeziek' pillen op ben ik de boot op gegaan. Het was een ruig tochtje van 2 uur (45 KM van de kust), hier lag een prachtig strand, wat een beschermd natuurstuk is en waar je maar op 10m2 mag lopen. De rest van het eiland is bezet door vogels. Vanaf dit eiland kon je de zee inlopen (met een sexy kwallenproef pak aan) en gaan snorkelen. Het reef was echt prachtig, zoveel kleuren en vissen en zelfs schildpadden! Dat was dus een succes, helaas konden we maar naar 1 plek omdat het weer zo slecht was. Maar dat mocht de pret niet drukken van het feit dat ik er ben geweest :)

Die avond ben ik naar 1 van de vele bookingwinkels gegaan om mijn verder reis een beetje in kaart te brengen. 2 uur later, aardig wat geld minder heb ik in ieder geval nu een plan tot sydney. Het lijkt er nu op dat ik daar ongeveer 4 weken over ga doen, maar ik heb alle tijd dus misschien blijf ik nog wel wat langer hangen hier en daar... Als afsluiter gister maar even de kroeg ingedoken.. Met gekke amerikanen en een tiquila tower was dit een succes ;)

Voor nu (zaterdag) een rustige dag voor de boeg. Lunchen met wat mensen en nog wat dingen zien hier. Morgen trek ik verder!

Hoe is het daar?

Dikke knuf!

  • 14 Februari 2015 - 01:15

    Monique:

    Super leuk om te lezen wat je er allemaal doet dus ga er mee door. Geniet ervan. Hieris t rustig weer metsoms zelfs wat zon..jaja het wordt ook savonds iets later donker 18.15. Of t morgens eerder licht wordt weet ik niet ik slaap dan nog dikke knuf xxx

  • 14 Februari 2015 - 05:52

    Dani:

    Supergaaf schat! En die mooie foto al op facebook! Heerlijk! Hier ga ik maar eens naar t werk op deze vroege ochtendshift..... Enjoy it babe!

  • 14 Februari 2015 - 08:32

    Tantie:

    Ha die Lieke,

    Goed om te horen dat je je draai een beetje hebt gevonden en dat je een plan hebt voor de komende weken.
    ja, zo'n vliegreis gaat niet in je kouwe kleren zitten (in jouw geval natte)

  • 14 Februari 2015 - 09:12

    Juul:

    Leuk marliek om te lezen! En vooral dat je vliegreis mee viel want daar zag je wel tegenop. Dat je een kwallenpak aan moest, hihi. Daar mis ik nog een foto van.. Nou chick succes en lekker genieten. Heel veel plezier meid dikkke kus xxxx

  • 14 Februari 2015 - 09:38

    Katia :

    Sounds amazing!! Wish I was there with you! Ben benieuwd naar je volgende avonturen! Xxxx je roomie

  • 14 Februari 2015 - 10:37

    Joke:

    mooie foto en jammer dat het regen seizoen is. Maar ook dan is lekker Happy Valentines day Wie weet?????
    Geniet er van.

  • 14 Februari 2015 - 11:43

    Bianca Burgers:

    wow WoW WoW wat een prachtige geweldige foto's. Geniet er lekker van meid.

  • 14 Februari 2015 - 14:31

    Verveelde Broer:

    Hoe het hier is? SAAAAAAAAAIIIIII, doeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Marlieke

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 3024

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 01 April 2015

Dreamtrip!

Landen bezocht: