Verhaal 22-2 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marlieke Snijder - WaarBenJij.nu Verhaal 22-2 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marlieke Snijder - WaarBenJij.nu

Verhaal 22-2

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg Marlieke

22 Februari 2015 | Australië, Airlie Beach

Daar was ik weer! Een week later, en zoveel gave ervaringen rijker. Laten we beginnen met jullie geruststellen, de orkaan, cycloon, typhoon hoe je het wil noemen is voor mij niet erg bijzonder geweest. Er was een groot alarm uit gegaan in Australië, zo ook in Airlie Beach waar ik nu ben. Veel dingen waren dus dicht en mensen waren niet op straat. Uiteindelijk hebben we alleen een beetje regen gehad, niets aan het handje hier dus. Een paar uur rijden naar beneden is het heel heftig geweest dus ik ben erg blij dat ik hier was!

Nu de leuke dingen! Ik heb ondertussen Cairns ingeruild voor andere plaatsen. Maandag morgen ben ik naar townsville afgereisd, zo'n 350 km ten zuiden van cairns. Vanuit townsville kan je met een Ferry naar magnetic island. Een boottochtje van 20 minuten. Paradijs. Wauw. Een local bus bracht me langs de mooiste stranden, uitzichten en plekjes. Ik had een tripje in de planning naar een opvang van verschillende dieren. Schildpad, slang, kaketoe, krokodil en als kers op de taart een Koala! Stuk voor stuk mocht ik ze vasthouden :) Ook zat ik hier voor het eerst op een te idyllisch strand, horseshoe beach. Dit was het beeld van de stranden die ik had in Australië, ze kloppen helemaal. Palmbomen, wit strand en uitzicht op het regenwoud. Wat wil een mens nog meer!

Vanuit townsville ben ik naar airlie beach gereisd. Hier stond mijn zeilreis van 3 dagen gepland. Hier ben ik dan ook net van terug. 3 dagen, zee, zon, zeilen, snorkelen, nogmaals paradijs. Onderweg zagen we dolfijnen en schildpadden zwemmen. Terwijl we door de zee liepen zagen we lemon sharks, gele haaien, stingrays, schildpadden, de meest mooie vissen en koraal tijdens het snorkelen, echt geweldig. Ook het zeilen zelf was erg gaaf. Het was een boot van een metertje of 20. Wij waren der 'crew' dus een paar keer per dag deden we zeilen omhoog ( hierbij mijn arm flink bezeerd, no worries, de captain zei dat je dan pas een goede zeiler bent;)) eenmaal de zeilen in de lucht, kiepte de boot zo'n 90 graden, zaten we met zijn allen op het randje te genieten met muziek op de achtergrond. Beter kon het niet zijn de afgelopen dagen! Ik geniet met volle teugen van elk moment, deze reis is hoe dan ook nu al geslaagd :) Maandag, morgen dus, vertrek ik om 23.55 met de bus naar de volgende plek: 1770. Hier ga ik gedropt worden op een onbewoond eiland met 10 anderen en dan moeten we zien te overleven. Het klinkt super gaaf, we gaan het mee maken! I'll keep you guys posted!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Marlieke

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 3025

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 01 April 2015

Dreamtrip!

Landen bezocht: