Herfst - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marlieke Snijder - WaarBenJij.nu Herfst - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marlieke Snijder - WaarBenJij.nu

Herfst

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg Marlieke

08 Maart 2015 | Australië, Noosa Heads

Herfst. In Nederland ziet herfst er toch heel anders uit dan in Australië. Het is elke dag nog steeds bloedheet en tussen 12-15 hoef je echt niet in de volle zon iets actiefs te doen. Heerlijk zo'n herfst!

Deze week was weer helemaal geweldig. Zoals Marijn tegen mij zei; dat zeg je elke keer. Ja inderdaad, ik blijf het zeggen, ik heb het nog steeds ongelooflijk naar mijn zin.. Nu over de helft van mijn reis, de tijd vliegt en heel stilletjes slinkt het aantal weken.. Maar daar denken we nog lekker niet aan! Afgelopen week had ik mijn eerste surfles. Als een echte surfchick ging ik met zink op mijn neus op pad. Wat een zware sport! Jezelf op een golf krijgen is al een hele onderneming maar dan nog overeind komen is helemaal wat. Maaaaar, zoals mijn foto op Facebook liet zien, heb ik het toch maar mooi voor elkaar gekregen, het ultieme gevoel!

Op maandag vertrok ik uit Agnes water en ben ik doorgereisd naar Rainbow Beach. Daar heb ik even 1,5 dag gechilt; strandje gepakt, zwembadje, hangmat, boek, gewoon even relax. Woensdag vertrok ik namelijk op mijn fraser island trip! En als ik iedereen moest geloven zou dat nogal een tripje worden..;) Woensdag ochtend verzamelden we bij de grote 4x4 wagens. Mijn groep, bestaande uit 5 (zeer leuke ;)) jongens en 1 ander meisje zat de eerste dag in de Leading car. Dit hield in dat we niet konden rijden want wij zouden voorop zijn met onze tourguide Christos. Christos was echt de meest geweldige man die je kon hebben. Half Grieks, half Australisch, lange krullen tropisch accentje en ontzettend grappig. Met een soort van banjo speelde hij voor ons liedjes tijdens elke activiteit, 's ochtends om wakker te worden, 's avonds op het strand met volle maan. Overal speelde hij een zelfverzonnen liedje, wat een vent. Maargoed, daar gingen we dus, met 4 auto's naar het grootste zandeiland ter wereld. En reken maar, dit was een en al zand. Een hele klus om over heen te rijden want dat heb ik uiteraard de tweede dag gedaan! Aan de linkerkant van de auto, aan de linker kant van de 'weg'. Ff wennen.. Maar dan het zand, dat is een kunst Opzich! In zijn 1, zonder te veel te mogen sturen, 3000 toeren maken. Een kabaal van jewelste, hobbel de bobbel, maar gaaaf! Tijdens laag tij, konden we 80 over dat strand jagen, en op een strand met een zonnetje wat langzaam onder gaat, kabbelende zee (met haaien, reken maar dat het een heel vet gevoel was.
Tijdens deze Tour gingen we langs de hoogte punten van fraser island; Lake mackenzie, dat echt prachtig was!! De champagne Pools, shipwreck, het oliemeer, uitkijkpunt bij het oostelijkste punt van het eiland.. Paradijs stuk voor stuk.
De twee avonden hadden we een kamp met tentjes, een keukenplek en sanitaire voorzieningen, prima te doen :). Uiteraard was het na het eten groot feest, de Goon kwam uit de koelers en spelletjes werden gespeeld. De tweede avond hadden we een fullmoonparty op het strand. De maan verlichtte het hele strand, de leiders namen de auto's mee voor muziek en wij onze Goon. Het was een super avondje:)!
Voor de dingo's die daar rondlopen en erg gevaarlijk zijn hadden we ook een aantal grote stokken zodat we ons konden verdedigen mocht het nodig zijn. Uiteindelijk hebben we in die drie dagen 1 dingo gezien die lag te slapen op het strand, niets gevaarlijks aan ;).

Na fraser island ben ik nog 1 avond met mijn fraser familie in Rainbow beach gebleven en ben ik de volgende ochtend naar Noosa vertrokken. Een ontzettend leuk dorpje, eindelijk weer wat winkeltjes en meer mensen dan in de vorige twee plaatsen waar echt niets was.. In Noosa zijn we naar een surf festival geweest waar ook honden aan mee deden... Vraag me niet hoe of wat haha.
Vandaag wilde we een stukje van het nationaal park zien, uiteindelijk werd dat 15 km door een klein inschattingsfoutje... 35 graden, 4 uur lang helemaal kapot gaan, heerlijke ochtend....... Haha..

Morgen reis ik van Noosa via de australia zoo naar Brisbane! Morgen dus een dagje met wat meiden naar de Australian zoo, de zoo van Steve Irwin! Ben heel benieuwd:). Daarna wat dagen in brisbane :)! Cheers everybody!

Heel veel liefs!
XXX

  • 08 Maart 2015 - 15:24

    Dani:

    Klinkt al awesome!!! Maar waar is de rest van het verhaal? Of ben ik de enige die maar de helft op mn scherm krijgt? Haha

  • 08 Maart 2015 - 16:08

    Juul:

    He marlikiki, volgens mij heb jij het echt mega gaaf en gaat de tijd veel te snel.. Lekker genieten dus. Er mist een stuk van je verhaal volgens mij?! Liefs xxx

  • 08 Maart 2015 - 19:49

    Tantie En Oompie:

    Hey liekie, klinkt allemaal weer super!!!! Enne.........hoe leuk is leuk??? Gewoon leuk

  • 08 Maart 2015 - 22:18

    Marlieke:

    Nu mOet het weer goed te lezen zijn meiden!

    En tantie; reken maar op leuk, leuk, leuk haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Marlieke

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 3031

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 01 April 2015

Dreamtrip!

Landen bezocht: