Big city time - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlieke Snijder - WaarBenJij.nu Big city time - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlieke Snijder - WaarBenJij.nu

Big city time

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg Marlieke

17 Maart 2015 | Australië, Sydney

Na al die kleine mooie dorpjes zijn mijn laatste stops van iets ander kaliber. eerste grote stop was Brisbane!Na 5 weken; 1 straat, twee winkels en makkelijk contact met iedereen, was deze stad met heul veel mensen, heul veel straten, winkels etc even heul anders. Maar mijn week begon nog rustig want ik bracht een bezoekje aan de Australia Zoo! Ook wel bekend als de dierentuin van Steve Irwin. Samen met drie anderen die ik had ontmoet in Fraser Island gingen we er een dagje op uit. Koala's, schildpadden, giraffen, zebra's, krokodillen en natuurlijk kangaroos! Ze hadden alles in hun collectie zitten. Al hoogtepunt hebben we de krokodillenshow bekeken. Eerst lieten ze wat andere dieren zien en daarna haalden ze stunts uit met de krokodillen, gigantische beesten!

De rest van de week ben ik bij vrienden geweest in Brisbane. Dit was erg leuk want ik had die twee meiden in Cairns ontmoet dus het was leuk ze weer te zien na een aantal weken. We hebben veel tripjes gemaakt, ook buiten de stad. North stradbroke island was bijvoorbeeld een heel mooi paradijsje op zo'n 2 uur verwijderd van de stad. Ook maakten we en roadtrip door de 'country' side van Brisbane, heel fijn van die lokale gidsen;)! Een dag later dan gepland door alle gezelligheid vertrok ik zaterdag naar Byron Bay. Een mega gezellig knus hippie dorpje. Lange haren, surfdudes, muziek op straat en oude busjes. De sfeer was hier heel fijn, dit zijn toch wel mijn favoriete dorpjes..

En toen, zondagochtend! Mijn skydive stond gepland.. Serieus wat een onbeschrijfelijk bizar gave ervaring. Eerst de grootste adrenaline kick ever als je met een vaart van 270 km naar beneden valt van 14000 ft (zo'n 2.5 km). En dan totale rust als eenmaal de parachute uit is gegaan. Alleen de wind, zon en belachelijk mooie uitzichten. Ik mocht een deel van de afdaling zelf de parachute besturen, oh wat een vrijheid.. Ookal duurt het maar een minuut of 7, was het elke cent waard.. Ik heb een nieuwe hobby erbij hihi.

Nu in Sydney aangekomen na een lange busrit! Hier zie ik weer wat bekenden uit Nederland en Oz dus dat wordt vast 1 feestje !

LIefs

  • 17 Maart 2015 - 08:41

    Dani:

    Sounds amazing mate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marlieke

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 3032

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 01 April 2015

Dreamtrip!

Landen bezocht: